Regeringen og Venstre har indgået aftale om skitse til vækstpakke 2014.
Overskrifterne for indholdet i skitsen er:

·        Væsentlige lempelser af virksomhedernes energiomkostninger

·        Beskæftigelsesreformen 

·        Initiativer til vækst i yderområderne

·        Initiativer til øget dansk turisme

·        Øvrige initiativer i vækstpakken

Samlet effekt og finansiering kun sparsomt beskrevet
Generelt er skitsen ikke særlig konkret, der er ingen skøn for BNP-udviklingen eller beskæftigelsesudviklingen som følge af initiativerne. Ligeledes er finansieringen kun overfladisk beskrevet. Langt de fleste initiativer der indgik i Vækstpakken fra maj 2014 indgår også i Skitsen. Derudover er skitsen suppleret med nogle nye initiativer herunder især at PSO-afgiften lempes ekstra og hele beskæftigelsesreformen er kommet under Vækstpakke overskriften.
Bundskatten hæves, grøn check reduceres
Der er tale om, at skitsen stort set er bygget på regeringens vækstudspil fra maj, hvor bundskatten skal hæves med 0,4 procentpoint. Som konsekvens heraf, har Venstre således sagt ja til, at bundskatten hæves. Det skal ses i sammenhæng med af brændeafgiften alligevel ikke indføres, og det manglende provenu fra brændeafgiften hentes ved at hæve bundskatten. Aftalen med Venstre betyder dog, at bundskatten kun hæves med 0,28 procentpoint, altså mindre end det oprindelige udspil. Resten af finansieringen af det manglende provenu fra brændeafgiften kommer så fra en reduktion af den grønne check. Den grønne check reduceres ifølge Ritzaus oplysninger med 425 kroner. Dermed reduceres den grønne check fra 1300 kroner til 875 kroner.
Imidlertid er der ikke i den Skitse til Vækstpakke, der er offentliggjort fra finansministeriet, nævnt noget om denne ændring af finansieringen, ligesom der i regeringens udspil til Vækstpakke fra maj ikke direkte er nævnt bundskatteforhøjelse, men derimod at der skal tilvejebringes ”et merprovenu inden for skatteområdet”.
Justering af udgiftslofter
Under overskriften ”øvrige initiativer” nævnes, at der skal ske justering af udgiftslofter for 2015-2017 og fastsættelse af nye udgiftslofter for 2018. Udgiftslofter for kommuners drift, regioners drift og statslig drift skal fastsættes 4 år frem i tiden i henhold til budgetloven. Lofterne for 2015-2017 er fastsat og udgiftsloftet for 2018 skal fastsættes med finansloven for 2015. Om der i skitsen derudover er lagt op til at ændre væsentligt på de allerede fastsatte udgiftslofter for 2015-2017 fremgår ikke, og det er derfor ikke muligt på baggrund af aftaleteksten at sige noget om konsekvenserne for de forskellige lofter og dermed den offentlige sektors økonomiske rammer. Justeringer af udgiftslofterne kan ifølge budgetloven sagtens finde sted.
Yderområder
Der var i regeringens oprindelige Vækstpakke ingen tiltag i forhold til problematikken om yderområderne. Der afsættes nu 400 mio. kr. frem til 2020. Det er formentlig et resultat af, at der er kommet øget fokus på de problemer i den seneste tid.  Initiativerne retter sig mod finansiering af nedrivninger af tomme boliger og udvidelse af reglerne om befordringsfradrag, så pendlere støttes.