Tusk: Schengen kan blive historie
Uden ordentlig kontrol med EU’s ydre grænser kan Schengen blive historie, mener formanden for Det Europæiske Råd, Donald Tusk, der kun ser en aftale med Tyrkiet som en del af en løsning på flygtningekrisen
Uden ordentlig kontrol med EU’s ydre grænser kan Schengen blive historie, mener formanden for Det Europæiske Råd, Donald Tusk, der kun ser en aftale med Tyrkiet som en del af en løsning på flygtningekrisen
Vi skal gøre det lettere for os selv. Og bedre. Derfor skal vi stemme ja d. 3. december, siger LO's næstformand Arne Grevsen. Han undrer sig over Enhedslistens kurs i debatten.
Deltagerne på FTF’s fagpolitiske talentuddannelse oplever, at de bliver stærke kommunikatører og får nye netværk på tværs af faggrænser. Læs hvad tidligere deltagere mener om uddannelsen her.
Vi kan ikke opretholde vores socialstat i det lange løb, hvis tilstrømningen af flygtninge fortsætter, mener formanden for eurogruppen og finansminister i Holland, Jeroen Dijsselbloem
12 eurolande og herunder alle de største er blandt de EU-lande, som har så store økonomiske ubalancer, at EU-Kommissionen vil holde særligt opsyn med deres udvikling under den økonomiske styring i EU
LO forventer, at det gryende opsving vil ramme den private sektor de næste år. Til gengæld er det ikke godt, at den nye, stramme finanslov lægger op til færre beskæftigede i den offentlige sektor.
En række af de initiativer regeringen nu har fremlagt flugter med de forslag FTF og LO lancerede op til valgkampen, og regeringens oplæg vil givet understøtte væksten. FTF savner dog, at potentialet i et tættere samspil mellem offentlig og privat sektor udvikles yderligere.
Førtidspensionens ressourceforløb skal ikke bruges til at genere syge borgere. Det skal bruges til at hjælpe dem, siger LO-næstformand Ejner K. Holst.
En mindre stram planlov er blandt de positive initiativer i regeringens nye vækstpakke. Det vil give flere typer erhverv mulighed for at trives i udkantsområder. Det mener FTF, der dog er skuffet over vækstpakkens fravær af initiativer, der støtter offentligt-privat samarbejde.
EU-Domstolen afgjorde i en sag fra september 2015, at den tid en arbejdstager brugte på transport mellem sin bopæl og de første kunder og til de sidste kunder, som arbejdsgiver havde anvist, udgjorde arbejdstid.